| CS | EN |

Rock for People uzavřel zahraniční line-up a vyšperkovává Festivalpark a stanové město

2011-06-13

Pětačtyřicet zahraničních kapel čítá nyní line-up blížícího se festivalu Rock for People (2. – 5. července v Hradci Králové). Posledními dvěma potvrzenými jmény jsou kalifornští metalcoreisté, kteří již dvakrát uhranuli tuzemské publikum, THE GHOST INSIDE a australská formace LOONALOOP, navazující personálně i svěží kombinací živých nástrojů se syntetickými beaty na populární a ve své době progresivní uskupení Tribal Drift. Pokud započítáme i nově potvrzené tuzemské TATA BOJS, kteří se přijedou představit s novým albem Ležatá osmička, nebo dýdžejský program, Rock for People se blíží do svého finále. „Do festivalu zbývají tři týdny a my čekáme už jen na dva krát sedm výherců soutěží mezi kapelami v Polsku a Maďarsku. Završujeme i divadelní program, jemuž bude vyhrazena samostatná plocha se třemi scénami a soubory jako Kvelb nebo Studna,“ líčí dramaturg festivalu Petr Fořt, který prozrazuje, že speciální set chystá společně s britskými folk-punkery Levellers domácí Divokej Bill. Překvapení bude čekat i Kate Nash, na kterou se připravuje jeden z největších talentů posledních let, písničkářka DEBBI.


Více na www.rockforpeople.cz a na www.facebook.com/rockforpeople s více než 28 tisíci příznivců! Tomu odpovídá i zájem o vstupenky, jichž se meziročně prodává o 30 % více. Květnová edice vstupenek tak musela být podpořena o 1 000 ticketů z červnové zásoby; několikanásobné předprodeje ve srovnání s předchozími lety jsou rovněž na Slovensku, v Polsku, Německu nebo Velké Británii. Další výmluvnou cifrou je kampaň S partou na RfP: tričko v originálním designu zdarma či vlastní pivní coolkeg získalo během dvou měsíců na 1 500 lidí, kteří na Rock for People přijedou v partách o 5 až 49 lidech.


6. června, spustil generální partner festivalu, společnost T-Mobile v rámci kouzelných úterků prodej lístků na festival v režimu 1+1. Oním kouzelným úterým je 5. červenec; každý zákazník T-Mobile, který si koupí lístek na 5. 7. 2011, získá dvě vstupenky za cenu jednoho. Cena je 1 200 Kč, prodávat se bude formou lístku v mobilu na www.t.music.cz/rockforpeople. Jednodenní vstupenka na místě pak bude stát 1 400 Kč na osobu.


V plném proudu jsou i přípravy Festivalparku a stanového města – oba prostory doznají četných vizuálních i organizačních vylepšení. V případě stanového města s kapacitou až 15 000 návštěvníků je zajištěný dvojnásobný počet umýváren oproti loňsku, posílené ohřívače na vodu, pravidelný servis toalet i lepší povrch kolem sociálních zařízení. Patrná bude i nová organizace „camp city“: několikrát se navýší počet členů security i uklízecích čet, bude přidáno osvětlení partií kolem městečka, zlepší se zónování i kontroly vstupu do kempu. Pozornost se zaměří na to, aby vstup do kempu byl umožněn jen těm, kdo mají i festivalové pásky.


Přímo ve stanovém městě se budou prodávat pečivo, káva nebo čaj i speciální snídaně v anglickém stylu. Před areálem Festivalparku vznikne 24hodinová zóna s úschovnou zavazadel, hospodou, barem, prodejnou potravin, sportovními aktivitami, dobíjecími zásuvkami, infocentrem a podsadami nebo Zeleným městem Greenpeace.


„Rock for People je i festivalem dobrého jídla a pití. Na to jsme letos zaměřili pozornost a ve spolupráci s našimi partnery i dodavateli ještě rozšíříme a zkvalitníme nabídku, která by měla uspokojit gurmány anebo vegetariány,“ říká Michal Thomes z pořádající agentury Ameba Production. Specialitou budou například míchané koktejly na pivní bázi, které chytá Staropramen s výrobcem (a partnerem RfP) Stock Plzeň / Božkov.


Rekordní počet 130 pivních kohoutů od hlavního partnera festivalu, Staropramenu, které byly k dispozici v loňském roce, se letos zvedne, stejně jako počty míst k sezení. Společně s tím pivovar posílí technický a kvalitativní dozor v místě, jenž se zaměří na temperaci obalů, a tím i teplotu piva, rychlost výtoče i správnou míru. Pivovar se bude na Rock for People prezentovat plným portfoliem Staropramenu čítajícím osm značek včetně stále oblíbenějšího točeného nealkoholického piva. Zvláštní zóna bude zasvěcena novince Staropramen Cool Lemon – pivu s osvěžující chutí citrónu a nízkým obsahem alkoholu, po kterém se také jmenuje druhá hlavní stage. Novinkami budou i hospoda se servisem do skla, posezení pod slunečníky a další nabídka zvyšující gastronomický komfort všech návštěvníků.


I v letošním roce se zákazníci T-Mobile mohou těšit na dvoupatrový stan t-music sky s jedinečným výhledem na pódium t-music stage z prvního patra. Pro všechny příznivce hudby je pak přichystáno několik zábavných aktivit související s novou mezinárodní kampaní Angry Birds, bezplatné brouzdání na internetu v průběhu celého festivalu, k dispozici bude i stánek s nejnovějšími smartphony a tablety na vyzkoušení. Samozřejmostí je už tradiční dobíjecí stanice, stejně jako herní zóna. Nově je letos pro návštěvníky připravena úschovna “Festival Lockers“. Zákazníci T-Mobile mají tuto samoobslužnou úschovnu o 630 boxech zdarma, ostatní zaplatí 50 Kč na den. Festivalový areál je rozlehlý, vhod jistě přijde i možnost zkrátit si cestu na koloběžce anebo využít dárku v podobě pláštěnky, sedáku či deky.


Také letos bude ve Festivalparku instalován mobilní bankomat, konkrétně Era mobilní bankomat. Loni v bankomatu proběhlo přes 2,5 tisíce výběrů... Ačkoliv je bankomat integrální součástí nákladního vozu, poskytuje návštěvníkům všechny služby jako normální kamenné bankomaty.


Letošní Rock for People, na kterém vystoupí na 140 kapel, 20 DJ´s a dvě desítky divadelních souborů a dalších „živých“ projektů, se v hradeckém Festivalparku koná od 2. do 5. července. Vedle zahraničních hvězd v čele s My Chemical Romance, Paramore, Bullet For My Valentine, Pendulum, Sum 41, White Lies, The Wombats, německých Digitalism nebo The Streets byly potvrzeny i české kapely jako Kryštof (s derniérou aktuálního Kinoturné), Tři sestry, Vypsaná fiXa, Nightwork, Buty nebo Chinaski.


Nejlevnější červnové vstupenky za 1 590 Kč jsou pouze na www.ticketsforpeople.cz - do 1. července bude cena stejná. V prodeji jsou již rovněž jednodenní lístky. Vstupenky jsou k dostání i v dalších předprodejních sítích.